Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

Εγκυμοσύνη και εισπνοές με κορτιζόνη

(ερώτημα μέσω του forum του parents.gr)

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα, γιατρέ! Είμαι στην 24η εβδομάδα έγκυος και αναγκάστηκα, δυστυχώς, να ξεκινήσω αντιβίωση klaricid 500mg, δυο φορές τη μέρα. Ταλαιπωρήθηκα μια βδομάδα με πονοκεφάλους, πόνο στο λαιμό και στο αυτί. Μετά από διάγνωση ΩΡΛ, έχω ιγμορίτιδα και αρχομένη ωτίτιδα στο ένα αυτί. Επειδή είμαι αλλεργική στην αμοξίλ, ο γιατρός μου έδωσε κλαρισίντ, διότι η ceclor δεν πιάνει στην ιγμορίτιδα. Επίσης, μου έδωσε εισπνεόμενη από τη μύτη με κορτιζόνη. Όπως καταλαβαίνετε, έχω τρομερές τύψεις που παίρνω αντιβίωση, παρόλο που ο γιατρός μου μου είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στην εβδομάδα που είμαι. Γιατρέ, εσάς ποια είναι η γνώμη σας; Ευχαριστώ!

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε για την αντιβίωση, δεν προκαλεί κάποιο πρόβλημα στο έμβρυο. Όσον αφορά στις εισπνοές με κορτιζόνη, οι γνώμες είναι διχασμένες. Δεν υπάρχουν βέβαια μελέτες που να δείχνουν ότι υπάρχει σίγουρα πρόβλημα. Καλό είναι να τις χρησιμοποιήσετε για λίγες μέρες και χωρίς υπερβολές.

Χριστίνα Π. Βάντζου
Μαιευτήρας - Χειρουργός Γυναικολόγος
https://www.facebook.com/Christina.Vantzou.Gynecologist

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.