Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Απαντήσεις σε γυναικολογικά ερωτήματα από το ιατροnet


ΚΑΦΕ ΥΓΡΑ. ΛΟΓΟΣ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ?

Ερώτηση:
Γεια σας και καλή χρονιά. Νέα στο φόρουμ, σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας. Δεν έχω σταθερό κύκλο και συνήθως η περίοδος μου έρχεται καθυστερημένα. Ήρθε 25/12 και έληξε κανονικότατα στο επταήμερο. 1-2 μέρες μετά, την Παρασκευή ήρθα σε επαφή με τον σύντροφο μου. 2 μέρες μετά, σήμερα δηλαδή Κυριακή είδα αίμα, καφέ και ελάχιστο, όλη την μέρα όμως... Βλέπω κάτι σαν καφέ εκκρίσεις, αιματώδη υγρά? Δεν ξέρω και πως να τα αποκαλέσω... Άοσμα νομίζω...
Δεν μου έχει ξανατύχει και έχω πανικοβληθεί... Εννοείται ότι θα σπεύσω σε ειδικό, αλλά υπάρχει λόγος βιασύνης ή να περιμένω να δω αν θα συνεχιστεί η κατάσταση; Τί μπορεί και πόσο σοβαρό μπορεί να είναι; Δεν κάνω λήψη φαρμάκων.

Απάντηση:
Μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους, όπως φλεγμονή, ορμονική διαταραχή ή απλά να έχετε ωορρηξία. Καλό είναι να επισκεφτείτε γυναικολόγο για να κάνετε υπερηχογράφημα και ίσως και κάποιες εξετάσεις.

ΑΙΤΙΑ ΠΑΛΙΝΔΡΟΜΗΣ ΚΥΗΣΗΣ

Ερώτηση:
Έχασα το μωράκι μου μια μέρα πριν μπω στην 10η εβδομάδα. Ήταν η πρώτη μου εγκυμοσύνη. Απ’ την αρχή της κύησης διαπιστώσαμε ότι η προγεστερόνη και η οιστραδιόλη μου ήταν πολύ χαμηλές. Στην 6η εβδομάδα ήταν 5,4. Ακολούθησα θεραπεία και ανέβηκε. Ωστόσο, το έμβρυο σταμάτησε να αναπτύσσεται και σταμάτησε η καρδούλα του. Είμαι σοκαρισμένη...
Περιμένω τα αποτελέσματα της βιοψίας από την απόξεση. Ωστόσο, αναρωτιέμαι αν η χαμηλή προγεστερόνη μπορεί να ήταν η αιτία της παλινδρόμησης... Να κάνω κάποιον ορμονικό έλεγχο πριν ξεκινήσω ξανά προσπάθειες? Ευχαριστώ.

Απάντηση:
Καλημέρα. Λυπάμαι πολύ για την απώλειά σας. Στη μεγάλη πλειοψηφία των παλίνδρομων κυήσεων η αιτία είναι το γενετικό υλικό του εμβρύου, για το οποίο δεν θα μπορούσατε να κάνετε κάτι. Η γνώμη μου είναι να κάνετε εξετάσεις για τη διαπίστωση τυχόν θρομβοφιλίας, καθώς και ένα κολπικό υπερηχογράφημα κατά τη 10η μέρα του κύκλου σας για τον έλεγχο της ενδομητρίου κοιλότητας.

ΦΟΒΟΣ ΓΙΑ ΜΟΛΥΝΣΗ ΑΠΟ ΒΡΩΜΙΚΟ ΜΠΑΝΙΟ

Ερώτηση:
Γιατρέ, μετακομίσαμε σε νέο διαμέρισμα, πήγαμε να το καθαρίσουμε, το μπάνιο ήταν τόσο βρώμικο... Ακούμπησα με το σορτς μου στη λεκάνη και είχε κάτι άσπρο... Υπάρχει περίπτωση να κόλλησα έιτζ ή τίποτα τέτοιο; Να σημειώσω ότι έχω σπυράκια-πληγές στους μηρούς μου και μπόρεσα να αλλάξω και να κάνω μπάνιο 2 ώρες μετά, αφού έφτασα στο σπίτι.

Απάντηση:
Δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Οι ιοί δεν επιζούν εύκολα σε τέτοιες συνθήκες.

ΑΝΤΙΣΥΛΛΗΨΗ ΜΕ GYNOFEN 35 – ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ

Ερώτηση:
Κάνω θεραπεία με αντισυλληπτικά χάπια (gynofen 35) για την ακμή. Την θεραπεία άρχισα από τον Φεβρουάριο. Πότε μου δεν είχα ολοκληρωμένη επαφή χωρίς προφυλακτικό. Την περασμένη εβδομάδα ήρθα σε επαφή με τον σύντροφό μου χωρίς προφυλακτικό και εκσπερμάτωσε μέσα στον κόλπο. Δεν αργώ ποτέ να πάρω το χάπι και δεν έχω ξεχάσει κανένα. Θα ήθελα να μάθω για την αξιοπιστία του χαπιού και πόσες πιθανότητες θα είχε να παρουσιαστεί μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη.

Απάντηση:
Καλησπέρα, η αξιοπιστία του χαπιού είναι πολύ μεγάλη και δεν χρειάζεται να ανησυχείτε.

ΧΑΠΙ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΜΕΡΑΣ - ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ

Ερώτηση:
Στις 22/4 είχα σεξουαλική επαφή με τον φίλο μου. Έσπασε το προφυλακτικό, δεν το καταλάβαμε και τελείωσε μέσα. Ήμουν σε γόνιμες μέρες κι έτσι πήρα το χάπι της επόμενης μέρας μέσα σε 24 ώρες. Μετά από 5 μέρες είδα αίμα που διήρκεσε 5 μέρες. Τώρα έχω 11 μέρες καθυστέρηση, ενώ γενικά έχω πολύ σταθερό κύκλο (30 ημέρες). Πρόκειται για διαταραχή ή υπάρχει πιθανότητα εγκυμοσύνης?

Απάντηση:
Η πρώτη περίοδος μετά τη λήψη του χαπιού της επόμενης μέρας, είναι πάντα ανώμαλη. Εάν ανησυχείτε, θα πρέπει να κάνετε μία εξέταση αίματος β χοριακής.


Χριστίνα Π. Βάντζου
Μαιευτήρας - Χειρουργός Γυναικολόγος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.