Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

Παρενέργειες του Utrogestan και του Cyclacur

Ερώτημα μέσω parents.gr

ΕΡΩΤ.: Καλημέρα γιατρέ! Θα ήθελα την βοήθειά σας στο εξής... Χτες έκανα σπερματέγχυση κι ο γιατρός μου μου συνέστησε να αρχίσω να παίρνω utrogestan των 200 και cyclacur (τα καφέ χαπάκια)! Τί δράση έχουν αυτά τα φάρμακα και τί συμπτώματα μπορεί να δημιουργήσουν? Σας ευχαριστώ!

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Τα φάρμακα αυτά είναι ορμόνες μιμούμενες τις φυσικές ορμόνες του οργανισμού. Συγκεκριμένα, το Utrogestan είναι φυσική προγεστερόνη, η οποία παράγεται από τον οργανισμό κατά το δεύτερο μισό του κύκλου και βοηθάει στην ανάπτυξη κατάλληλων συνθηκών για το κύημα. Τα καφέ χαπάκια του Cyclacur περιέχουν οιστραδιόλη και προγεστερόνη. Βοηθούν και αυτά στη σωστή ρύθμιση του ενδομητρίου, ώστε να δεχθεί το γονιμοποιημένο ωάριο. Η αγωγή που σας χορήγησε ο γιατρός σας είναι συνήθης πρακτική μετά από σπερματέγχυση, όπως και γενικά στην εξωσωματική, λόγω της ενίσχυσης που δίνουν στο ενδομήτριο. Όπως και οι ορμόνες του οργανισμού, τα φάρμακα αυτά μπορεί να σας προκαλέσουν γαστρεντερικές διαταραχές, όπως ναυτία και τάση για έμετο, οίδημα στους μαστούς και γενικότερα στο σώμα, λόγω κατακράτησης υγρών. Τα συμπτώματα δεν εμφανίζονται σε όλες τις γυναίκες, ούτε στον ίδιο βαθμό. Γενικά, είναι ακίνδυνα φάρμακα και οι παρενέργειές τους είναι παροδικές.

26 σχόλια:

  1. Καλημέρα σας,θα ήθελα να σας ρωτήσω παρακαλώ σε τι μπορεί να οφείλεται άραγε αίσθηση γεμάτης ουροδόχου κύστης ενώ είναι άδεια? Μπορεί να οφείλεται στα χαπάκια cyclacur που παίρνω (μόνο τα λευκά). Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα χάπια που παίρνετε περιέχουν ορμονική ουσία η οποία μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα από διάφορα συστήματα και σαφώς από το ουροποιητικό. Καλό, όμως είναι να κάνετε και εξετάσεις ούρων για να αποκλείσετε κάποια ουρολοίμωξη.

      Διαγραφή
  2. καλησπέρα σας, θα ήθελα να σας ρωτήσω τι διαφορά έχουν τα λευκά από τα καφέ χάπια cyclacur. Έκανα φυσικό κύκλο και μου σύστησαν utrogestan (πρωί μεσημέρι βράδυ 1 από το στόμα και 3 κολπικά) και cyclacur (πρωί μεσημέρι βράδυ από 2 τα λευκά) μέχρι το τεστ της χοριακής. Η τιμή βγήκε αρνητική 1,80 και μετά από 2 μέρες 1,90. ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα λευκά χάπια περιέχουν μόνο οιστρογόνο, ενώ τα καφέ και προγεστερόνη. Εσείς προγεστερόνη παίρνετε με τα utrogestan. Καλή επιτυχία.

      Διαγραφή
  3. Γιατρε γεια σας θα ηθελα να σας ρωτησω..εδω και 3μιση χρονια περνω τα cyclacur.και τα ασπρα και τα καφε λογο του οτι δεν ειχα σταθερο κυκλο..ξερω οτι δεν ειναι αντισυλυπτικα το ερωτημα μου ειναι το εξης..με τον συζυγο μου εχουμε κανονικα επαφη..πως εξηγητε και δεν εχω μεινει ακομη εγκυος?αφου η
    επαφη μας γινεται ελευθερα εννοω χωρις προφυλαξη..μπορει να ειναι αλλου
    το προβλημα και οχι μονο στον κυκλο της περιοδου μου??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, τα cyclacur δεν έχουν αντισυλληπτική δράση με την έννοια ότι δεν προφυλλάσουν από εγκυμοσύνη, αλλά μπορεί η προγεστερόνη που έχουν τα καφέ χάπια να επηρρεάσουν τη γονιμότητα. Από τη στιγμή που προσπαθείτε για εγκυμοσύνη, θα πρέπει να τα σταματήσετε και να ελέγχετε την ωορρηξία σας για να έχετε στοχευμένες επαφές.

      Διαγραφή
  4. Για σας μου συστησε ο γιατρος androcur για 15 μερες μαζι ciplacum (αντσυλλιπτικα?)για 21 σταματω βλεπω περιοδο και ξεκινω παλι την τριτη μερα του κυκλου. Ο λογος ειναι οτι εχω προβλημα με σπυρακια. Εχω κανει ορμονικο ελεγχο και εχω ψηλα την προλακτινη και ανδρογωνα
    Φοβαμαι να τα ξεκινησω. Η περιοδος μου ειναι αρκετα δυσκολη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, τα χάπια που αναφέρετε χορηγούνται συνήθως για αντιμετώπιση αρρενοποιητικών συμπτωμάτων. Είναι φάρμακο που απαγορεύεται στην κύηση και γι'αυτό συνταγογραφείται μαζί με κάποιο αντισυλληπτικό, όπως συνήθως το gynofen 35 το οποίο και αυτό συμβάλλει στην αντιμετώπιση της ακμής και τριχοφυίας. Τα cyclacur που σας χορήγησε δεν είναι αντισυλληπτικά και δεν σας προστατεύουν από μια εγκυμοσύνη. Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να σας παρακολουθήσει κάποιος ενδοκρινολόγος για το θέμα της προλακτίνης και για την ακμή ίσως να ξεκινήσετε μόνο με αντισυλληπτικά τύπου gynofen 35 τα οποία μπορούν να ρυθμίσουν τον κύκλο και να βελτιώσουν τα συμπτώματά σας.

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα. Είμαι 46 ετών και επειδή έχω πολύ άστατο κύκλο μάλλον λόγω και κύστης (5 εκατοστά) που έχω στην ωοθήκη η γιατρός μου σύστησε να πάρω το Cyclacur για 6μήνες. Να το κάνω ή να προτιμήσω να αφαιρέσω την κύστη?

      Διαγραφή
    3. Καλησπέρα, λυπάμαι για την καθυστέρηση στην επικοινωνία αλλά το ερώτημα σας είχε αναρτηθεί σαν σχόλιο σε προηγούμενο ερώτημα. Το εάν πρέπει να αφαιρέσετε την κύστη σχετίζεται με την τάση αυτής να μεγαλώνει και με κάποιους δείκτες που καλό είναι να κάνετε για να δείτε εάν υπάρχει περίπτωση κακοήθειας.

      Διαγραφή
  5. Γεια σας...θα ηθελα να με ενημερωσετε αν γινεται. Δεν ειμαι εγκυος αλλα ο γιατρος μου ειπε να παρω τα utrogestan επειδη εχω κυστη και ποναω καθημερινα. Ξερω οτι αυτα τα χαπια τα περνουν οι εγκυες, τι μπορουν να κανουν στην δικια μου περιπτωση; Σας ευχαριστω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η προγεστερόνη μπορεί να ρυθμίσει το ενδομήτριο και τη λειτουργία των ωοθηκών που μπορεί να έχουν απορυθμιστεί λόγω της κύστης και φυσικά είναι ένα φάρμακο δεν υπάρχει πρόβλημα να μείνετε έγκυος παίρνοντάς το.

      Διαγραφή
  6. Καλησπερα σας, ειμαι σε εμμυνοπαυση εδω και χρονο. Ειμαι 44 χρονων. Επαιρνα cyclacur οταν βρισκομουν σε κλημακτηριο για περιπου 1χρονο. θα ηθελα να μαθω αν μπορω να ξαναπαρω τα cyclacur η καποιο αλλο χαπι τωρα που ειμαι σε εμμυνοπαυση για να εχω παλι τον κυκλο μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείτε να συνεχίσετε με την αγωγή μέχρι και 5 χρόνια αφού όμως κάνετε συχνά εξετάσεις.

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα!Είμαι 29 χρονών και προσπαθούμε για παιδάκι εδω και 6 μήνες. Ο γιατρός μου έδωσε για τον κύκλο αυτό serpafar (100 Mg) από τη 2η έως την 5η ημέρα και μετα Cyclacur τα ασπρα,ένα πρωι και ένα βραδυ. Την 10η ημέρα ένακα υπέρηχο και είδε ένα ωάριο 18 χιλιοστα.Επίσης το ενδομήτριο ήταν 6,8 χιλιοστά λόγω των serpafar. Μου ειπε να συνεχίσψ τα Cyclacur μεχρι να έχω θετικό τεστ ή να αδιαθετησω..ήθελα να σας ρωτήσω, εάν είναι επικίνδυνη η χορήγηση οιστρογόνου για τόσο μεγάλο διάστημα (από 5η ημέρα έως 30η), καθώς γνωρίζω για τις παρενέργειες και φοβάμαι να παίρνω τόσα χάπια..Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το χρονικό διάστημα δεν είναι μεγάλο ώστε να σας ανησυχεί. Φανταστείτε ότι οι γυναίκες που λαμβάνουν θεραπεία υποκατάστασης τα παίρνουν για μέχρι 5 χρόνια.

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα.Ήθελα να ρωτήσω εάν η λήψη utrogestan για κάθε μήνα δέκα μέρες περίπου, για μεγάλο χρονικό διάστημα δηλ πάνω απο 3-4 χρόνια χωρίς διακοπή
    (σε περίπτωση επιδίωξης εγκυμοσύνης με φυσικό τρόπο λόγω προβλήματος ανεπάρκειας ωχρινικής φάσης) μπορεί να συνδεθεί με εκδήλωση καρκίνου μαστού;
    Αυτό γιατι κάποιες μελέτες συνδέουν την προγεστερόνη και τα οιστρογόνα με καρκίνο μαστού.Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε κάθε περίπτωση λήψης ορμόνης πρέπει να υπάρχει στενή ιατρική παρακολούθηση και να γίνεται μόνο μετά από κλινική εξέταση και λεπτομερή λήψη ιστορικού. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο οι κίνδυνοι μειώνονται στο ελάχιστο. Πάντως το χρονικό διάστημα που αναφέρετε είναι αρκετά μεγάλο και σίγουρα θα πρέπει το όφελος από τη θεραπεία να υπερβαίνει τον κίνδυνο.

      Διαγραφή
  9. ΓΕΙΑ ΣΑΣ..ΕΙΜΑΙ 33 ΧΡΟΝΩΝ Κ ΛΟΓΟ ΠΡΟΩΡΗΣ ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗΣ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΟΥ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΝΑ ΠΑΡΩ ΤΑ CYCLACUR ( ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΕΞΩΣΩΜΑΤΙΚΗ ΝΑ ΕΧΩ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΕΡΙΟΔΟ) ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΤΑ ΠΕΡΝΩ ΕΔΩ Κ 5 ΜΕΡΕΣ (ΤΑ ΛΕΥΚΑ ΧΑΠΙΑ) Κ ΕΙΔΑ ΑΙΜΑ,ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΙΜΑ ΠΕΡΙΟΔΟΥ Η ΑΙΜΟΡΑΓΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ..(ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΑ ΕΧΩ ΠΑΡΕΙ ΞΑΝΑ Κ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ..ΤΕΛΕΙΩΝΑ ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ (ΠΡΩΤΑ ΤΑ ΛΕΥΚΑ Κ ΜΕΤΑ ΤΑ ΚΑΦΕ) Κ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΙΧΑ ΠΕΡΙΟΔΟ..!! ΤΩΡΑ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ Κ ΜΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ?? ΓΙΑΤΙ ΞΕΡΩ ΠΩΣ ΟΣΟ ΠΕΡΝΕΙΣ ΤΑ CYCLACUR ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟ.. Κ ΝΑ ΠΩ ΠΩΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΓΡΑΦΩ ΤΟ ΑΙΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ..!!
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, τα χάπια τα ξεκινήσατε χωρίς να έχετε περίοδο και η προηγούμενη περίοδος σας ήταν πριν καιρό; Εάν είναι έτσι τότε η αιμορραγία είναι από την ορμόνη που έλειπε από τον οργανισμό σας για να σας έρθει περίοδος. Το πιο σωστό είναι να επικοινωνήσετε με το γιατρό σας.

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα γιατρε. Ειμαι 32 ετων.Ένας γυναικολόγος ξέροντας οτι θέλω να κάνω παιδι,μου έδινε τα primolut .Επειδή πόλλα δε μου άρεσαν,αλλαξα γυναικολόγο και μου εδοσε τα utrogestan 2 την ημερα απο το στομα για 10 μέρες.Μέχρι σήμερα(17η μέρα)ο οργανισμός δεν αντέδρασε. Να δοσω στο χάπι μια δεύτερη ευκαιρία μπας και αντιδράσει?
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ..ΤΗΝ ΕΚΑΝΑ ΣΝΕΣΗ ΠΡΕΚΝΥΛ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ 10 ΜΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟΤΕ..ΠΕΡΝΩ ΕΠΙΣΗΣ CYCLACUR KAI UTROGESTAN...EΧΩ ΠΟΛΥ ΠΟΝΟ ΣΤΗ ΚΟΙΛΙΑ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΗΣΜΕΝΟ ΣΤΗΘΟΣ..ΟΙ ΦΛΕΒΕΣ ΥΟΥ ΣΤΗΘΟΥΣ ΜΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΠΟΙΟ ΕΝΤΟΝΕΣ..ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΠΑΚΙΑ???ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΣΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΧΟΡΙΑΚΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΕΧΩ ΕΝΑΝ ΓΙΟ 8 ΧΡΩΝΩΝ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΗΡΘΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟ 2006 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ 12 ΧΡΩΝΩΝ ΚΑΙ 4 ΑΠΟΒΟΛΕΣ . ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΜΟΥ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΠΗΡΕ ΤΑ UTROGESTAN ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΤΣΟΥΒΑΛΙ . ΤΩΡΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 8 ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΔΙΑΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΔΥΣΛΕΞΙΑ , ΕΥΤΥΧΩΣ ΟΧΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ . ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΑΜΕ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΟΥΣ, ΛΕΝΕ ΟΛΟΙ ΜΑ ..ΟΛΟΙ ΟΤΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΑΠΑΚΙ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ . ΡΩΤΑΩ ΛΟΙΠΟΝ , ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΠΟΣΥΡΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΑΠΟ ΑΛΛΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΒΛΑΒΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλησπέρα γιατρέ θα ηθελα να ρωτήσω έκανα σήμερα σπερματέγχυση και μου έδωσε ο γιατρός αντιβίωση vibramysin 100 για 4 μέρες..το ερώτημα μου ειναι αυτό ειναι σωστό ;;μηπως δεν έπρεπε ;;αν τυχών τύχει ενα παιδι μηπως του κανω κακό ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημερα γιατρε.Ειμαι 22 χρονων κ προσπαθω εδω κ 1 μιση χρονο για μωρακι αλλα τιποτα....πηγα στο γιατρο μου κ μου εδωσε τα χαπια serpafar να τα περνω 3 φορες την ημερα απο την 3η μερα εως την 7η μερα του κυκλου μου...θα ηθέλα να μου πειτε ποσο επυτυχγς ειναι αυτο το χαπι και μπορω να μεινω απο τον πρωτο κυκλο εγκυος.??? Ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.