Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2014

Περίδεση τραχήλου - Κίνδυνος φλεγμονής - Λήψη προγεστερόνης

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα γιατρέ. Έκανα επείγουσα περίδεση στην 21η εβδομάδα λόγω ανεπάρκειας τραχήλου. Το μόνο που έκανα πριν την περίδεση ήταν CRP και γενική αίματος για να δούμε τα λευκά. Ήταν όλα φυσιολογικά. Μετά την περίδεση έκανα πάλι αυτές τις δύο εξετάσεις και πάλι έχουν βγει φυσιολογικές. Ο γιατρός δεν μου έχει πει τίποτα για καλλιέργεια ούρων ή υγρών. Ωστόσο, επειδή μου χορηγήθηκε δυνατή ενδοφλέβια αντιβίωση (ζιναντόλ και φλαζίλ) κατά την διάρκεια της παραμονής μου στο νοσοκομείο, πρέπει να ανέπτυξα μύκητες. Πήρα και προβιοτικά για 10 μέρες και canesten για τους μύκητες για 3 μέρες. Είμαι καλύτερα αλλά καμιά φορά εμφανίζονται κάποια υγρά κιτρινωπά και λίγο φαγούρα. Το έχω πει στο γιατρό και δεν το θεωρεί κάτι ανησυχητικό. Κάνω πολύ συχνά crp και γενική αίματος και ούρων αλλά δεν ξέρω αν αρκεί αυτό για την διαπίστωση φλεγμονής.
Εν τω μεταξύ και τα ουτροζεστάν μου δημιουργούν ερεθισμό και σκέφτομαι να βάλω βασκλόρ, μήπως είναι καλύτερα τα πράγματα. Ο τράχηλός μου στην β επιπέδου ήταν κλειστός λόγω περίδεσης, 11mm. Επίσης, ο μπέμπης είναι ζωηρός και συνέχεια με κλωτσάει στον τράχηλο κοντά στην περίδεση και πραγματικά με φοβίζει αυτό. Oποιαδήποτε συμβουλή σας για να πάει καλά η εγκυμοσύνη μου από δω και πέρα είναι πολύτιμη για μένα.

ΑΠΑΝΤ.: Καλημέρα. Είναι πολύ σημαντικό που διεγνώσθη έγκαιρα η ανεπάρκεια του τραχήλου και προχωρήσατε σε περίδεση. Πολύ σωστά κάνετε συχνά τις εξετάσεις για τη φλεγμονή. Καλό όμως θα ήταν να κάνατε και μία καλλιέργεια κολπικού υγρού, ώστε να είστε σίγουρη ότι δεν υπάρχει κάποιο μικρόβιο στον κόλπο, το οποίο θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την περίδεση. Το σκεύασμα της προγεστερόνης που θα χρησιμοποιήσετε εξαρτάται από το γιατρό σας. Εάν θεωρείτε ότι κάποιο σας ενοχλεί, συζητήστε το μαζί του, μήπως το αλλάξετε. Έχετε πάντως στο νου σας ότι θα χρειαστεί να παίρνετε προγεστερόνη κολπικά μέχρι το πέρας της κύησης. Και φυσικά, θα πρέπει να αποφεύγετε τη βαριά σωματική δραστηριότητα και τις επαφές. Τέλος, αν θεωρεί ο γιατρός σας ότι υπάρχει κίνδυνος φλεγμονής, ίσως σας χορηγήσει αντιβίωση προληπτικά και κατά τακτά χρονικά διαστήματα. Είναι μία πρακτική που ακολουθείται σε τέτοιες περιπτώσεις. Πάντα βέβαια σταθμίζοντας τα υπέρ και τα κατά.


Χριστίνα Π. Βάντζου
Μαιευτήρας - Χειρουργός Γυναικολόγος
https://www.facebook.com/Christina.Vantzou.Gynecologist

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.