Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Ερωτήματα μέσω ιατροnet

ΣΠΥΡΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΕΡΩΤ.: Γεια σας. Πριν 3 μήνες εμφάνισα στην ευαίσθητη περιοχή, στα εξωτερικά χείλη συγκεκριμένα, 2 σπυράκια (δεν ξέρω πως αλλιώς να τα χαρακτηρίσω), τα οποία δεν παρουσίασαν κανέναν πόνο ή ενόχληση, καθόλου πύον και ήταν μακρυά το ένα από το άλλο. Η γυναικολόγος με διαβεβαίωσε πως δεν πρόκειται για ΣΜΝ και το τεστ Παπ βγήκε πολύ καλό. Ωστόσο, κάθε φορά πριν την περίοδο εμφανίζω ένα τέτοιο σπυράκι, το οποίο υποχωρεί, αφού τελειώσει η περίοδος, χωρίς να αφήσει κάποιο σημάδι. Παράλληλα, εμφάνισα και ινοαδένωμα στο στήθος. Τί μπορεί να είναι τα σπυράκια αυτά? Κάτι ορμονικό? Υπάρχει κάποια συσχέτιση με το ινοαδένωμα? Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

ΑΠΑΝΤ.: Τα σπυράκια που περιγράφετε έχουν σχέση με την περίοδο, οπότε έχουν ορμονικά αίτια. Λογικά δεν υπάρχει συσχέτιση με το ινοαδένωμα.
-------------------------------------------------------------------------
ΠΟΡΟΣ ΑΔΕΝΑ ΣΤΗΝ ΗΒΙΚΗ ΣΥΜΦΥΣΗ


ΕΡΩΤ.: Γεια σας. Πρόκειται για κάτι που έχω εκ γενετής, στα γεννητικά όργανα. Λίγο πιο ψηλά από την περιοχή που βρίσκεται η κλειτορίδα, στο ύψος της ηβικής σύμφυσης, έχω ένα συρίγγιο, το οποίο, κάθε φορά που το πιέζω, βγάζει μια πολύ μικρή ποσότητα σμήγματος. Δεν με έχει ενοχλήσει ποτέ και σε τίποτα, ούτε έχει ερεθιστεί ποτέ, ούτε κάποιος πόνος. Το έδειξα στον γυναικολόγο μου, αλλά δεν μπορούσε να καταλάβει τι μπορεί να είναι και από που πηγάζει. Το θέμα είναι ότι δεν ξέρω αν πρέπει να κάνω κάτι. Ευχαριστώ.

ΑΠΑΝΤ.: Αυτό που περιγράφετε είναι ο πόρος ενός αδένα, ο οποίος βγάζει προς τα έξω το περιεχόμενο του αδένα. Δεν πρέπει να σας απασχολήσει, εκτός και εάν μολυνθεί, οπότε και θα το καταλάβετε γιατί θα πρηστεί, θα κοκκινίσει και θα σας πονάει.
-------------------------------------------------------------------------
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ

ΕΡΩΤ.: Η τελευταία περίοδός μου ήταν στις 24 Νοεμβρίου. Τον τελευταίο χρόνο έχω σταθερή περίοδο, η οποία κρατάει 6 μέρες. Τώρα τον Δεκέμβριο δεν μου ήρθε, έχω καθυστέρηση 6 μέρες. Στις 26 Δεκεμβρίου είχα μια επαφή, στην οποία δεν βάλαμε από την αρχή προφυλαχτικό για περίπου 1 λεπτό και το χρησιμοποιήσαμε μετά το λεπτό αυτό, ως το τέλος της επαφής. Φοβάμαι για εγκυμοσύνη από αυτήν την επαφή, επειδή δεν χρησιμοποιήσαμε από την αρχή προφύλαξη. Να σημειώσω ότι μετά την επαφή αυτή έκανα κολπικές πλύσεις με betadine. Επίσης, στις 19 Δεκέμβρη πήγα για τον καθιερωμένο γυναικολογικό έλεγχο και ο γιατρός που μου έκανε τον κολπικό υπέρηχο μου είπε πως είχε γίνει η ωοθυλακιορρηξία από την μια ωοθήκη. Υπάρχει πιθανότητα εγκυμοσύνης?Αν καθυστερήσει κι άλλο η περίοδός μου, πότε μου προτείνετε να κάνω τεστ β χοριακής? Σε πόσες μέρες από την ύποπτη επαφή πρέπει να γίνει????

ΑΠΑΝΤ.: Από τη στιγμή που έχετε καθυστέρηση πρέπει να κάνετε τεστ. Η επαφή που αναφέρετε δεν είναι ύποπτη για εγκυμοσύνη.
-------------------------------------------------------------------------
ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΠΑΦΗ ΤΗΝ 9η ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα σας. Έχω μια απορία και δυστυχώς ο γυναικολόγος μου λόγω των ημερών απουσιάζει. Ήρθα σε επαφή με τον σύντροφό μου την ένατη μέρα του κύκλου μου με κύκλο σταθερό 28 ημερών. Από απροσεξία, καθώς έβγαλε το προφυλακτικό, κάποια από τα υγρά πήγαν στον κόλπο μου. Υπάρχει περίπτωση εγκυμοσύνης? Να πάρω το χάπι της επόμενης ημέρας? Σε λίγες μέρες θα κάνω ορμονικές εξετάσεις και φοβάμαι μην επηρεαστούν οι ορμόνες μου απο το χάπι! Ευχαριστώ πολύ!

ΑΠΑΝΤ.: Η πιθανότητα εγκυμοσύνης από επαφή την 9η μέρα του κύκλου είναι πολύ μικρή. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.

Χριστίνα Π. Βάντζου
Μαιευτήρας Γυναικολόγος

5 σχόλια:

  1. Kαλημέρα. Είμαι 37 ετών έχω φυσιολογική ερωτική ζωή και δεν έχω ακόμα παιδάκια... δεν είχα ποτέ ακμή. Αλλά τις περισσότερες φορές έβγαζα ένα σπυρακι στην περίοδό μου. Τελευταία δεν βγάζω καθόλου σπυράκια. Σημαίνει κάτι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. γεια σας!εδω και καποιους μηνες βγαζω σταδιακα σπυρακια αλλοτε με πυον αλλοτε μεσαιου μεγεθος κοκκινα με φαγουρα στην ευαισθητη περιοχη και φτανουν διασπαρτα μεχρι πισω στον πρωκτο εξωτερικα ομως και στις δυο πλευρες του οπισθιου χαμηλα κοντα στην ευαισθητη περιοχη.σχετιζεται με τον κυκλο μου(βγαινουν τουλαχιστον δυο μεγαλα σε καθε περιοδο μου) η εχω παθει καποια μολυνση? ενημερωτικα δεν εχω ολοκληρωσει και ξυριζομαι σπανια κυριως το καλοκαιρι..χρησιμοποιω καθε φορα που φουντωνουν Kenacomb κρεμα και κατα καποιο τροπο υποχωρουν αλλα δεν φευγουν.παντα θα υπαρχει εστω και ενα 'σπυρακι' .μηπως μπορειτε να με βοηθεσετε να καταλαβω τι ακριβως μπορει να ειναι? ευχαριστω εκ των προτερων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γεια σας λοιπόν εγώ είχα βγάλει ένα σπυρακι στην ευαίσθητη περιοχή προς τα πάνω δίπλα αποιο τα χείλη.. το εσπασα κ οκ. .μετα από λίγες μέρες βγήκε παλι.κ τώρα έχει πιον πολύ είναι κόκκινο κ με ποναει πολύ..τι μπορεί ν είναι; πως μπορεί να φύγει; είναι κάτι ανησυχητικο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γεια σας κ απο μενα.εδω κ πολυ καιρο εχω βγαλει ενα μπιμπικι εκει που κλεινει το ποδι,αλλα προς την ευαισθητη περιοχη.πρηζεται,γινεται σκληρο κ κοκκινο κ βγαζει πηχτο πυον κ μετα σα νερο.φοβαμαι να παω στον γιατρο.τι μπορει να ειναι?βαζω betadine.σας παρακαλω απαντηστε μου.ευχαριστω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπερα θα ηθελα να κανω μια ερωτηση γιατι εχω ανησυχισει! Η περιοδος μου τελειωσε πριν απο 4 μερες και εχω βγαλει στα μεγαλα χειλη εσωτερικα σπυρακια θα μπορουσατε ισως να μου πειτε που μπορεινα οφειλονται;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.