Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Β-αιμολυτικός στρεπτόκοκκος - Πιθανότητα προσβολής του εμβρύου

Ερώτημα μέσω parents.gr


ΕΡΩΤ.: Κυρία Βάντζου, καλησπέρα! Θα ήθελα την γνώμη σας στο πρόβλημα που αντιμετωπίζω, γιατί έχω αγχωθεί πολύ ... Είμαι στην 30η εβδομάδα της εγκυμοσύνης μου. ... Πριν κάνα μήνα άρχισα να έχω λίγο τσούξιμο από κάτω και ο γιατρός με έστειλε για καλλιέργεια ούρων. ... Κάνω την ουροκαλλιέργεια και βγαίνει ότι έχω β αιμολυτικό στρεπτόκοκκο ομάδας β. Στέλνω τις απαντήσεις στον γιατρό με φαξ και μου γράφει να ξεκινήσω zinadol 500 δυο ημερησίως για 12 μέρες. Και εδώ έρχεται η αγωνία μου... διαβάζω στο internet για το μικρόβιο αυτό ότι μπορεί να προσβάλει το μωρό κατά την διάρκεια του τοκετού και γι' αυτό χορηγείται προληπτικά ενδοφλέβια αντιβίωση εκείνη την στιγμή. Ότι το μωρό μπορεί να παρουσιάσει σηψαιμία μέχρι και μηνιγγίτιδα. Και το ερώτημα μου τώρα είναι... υπάρχει περίπτωση να είχα όλον αυτό τον καιρό αυτό το μικρόβιο και να μην είχε φανεί στις εξετάσεις? Και αν ναι, υπάρχει περίπτωση να έχει ήδη νοσήσει το μωρό ενδομητρίως? Επίσης, να πω ότι έκανα και αμνιοπαρακέντηση στην εβδομάδα που προβλεπόταν... Υπάρχει ενδεχόμενο μόλυνσης μιας και τρυπήθηκε ο σάκος από τότε? Ειλικρινά κοντεύω να τρελαθώ. Συγγνώμη για το μεγάλο μήνυμα... Θα περιμένω με αγωνία την απάντησή σας!!! Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!

ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα, έχετε δίκιο ότι ο β αιμολυτικός στρεπτόκοκκος δημιουργεί διάφορα και σοβαρά προβλήματα στο νεογνό, αν προσβληθεί. Για το λόγο αυτό πολλοί μαιευτήρες έχουν καθιερώσει στις εξετάσεις ρουτίνας και μία καλλιέργεια κολπικού υγρού κατά την 34η εβδομάδα κύησης, ώστε να είναι σίγουροι ότι η μαμά δεν πάσχει κατά τον κολπικό τοκετό. Για να προσβληθεί το μωρό, θα πρέπει να περάσει από τον κόλπο που πάσχει. Δεν μπορεί να προσβληθεί ενδομήτρια, οπότε μην ανησυχείτε. Προληπτικά, σε γυναίκες που έχουν βρεθεί θετικές στο μικρόβιο, μόλις σπάσουν τα νερά ή αρχίσει ο τοκετός, χορηγείται ενδοφλέβια αντιβίωση. Όλα αυτά δεν ισχύουν, αν πρόκειται να γίνει εν ψυχρώ καισαρική τομή. Δεν μπορεί το μωρό σας να προσβληθεί με την αμνιοπαρακέντηση, αφού η όλη διαδικασία γίνεται σε περιβάλλον αντισηψίας. Δεν υπάρχει λόγος να πανικοβάλλεστε. Ολοκληρώστε τη θεραπεία και σε μία εβδομάδα από το τέλος αυτής επαναλάβετε την καλλιέργεια ούρων και μία καλλιέργεια κολπικού υγρού.


Χριστίνα Π. Βάντζου
http://www.parents.gr/forum/showthread.php?t=131097
https://www.facebook.com/Christina.Vantzou.Gynecologist

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.