Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

Πιθανή ενδομητρίωση και κύστεις - Χρειάζεται λαπαροσκόπηση;

Ερώτημα μέσω parents.gr

ΕΡΩΤ.: Κυρία Βάντζου, καλησπέρα. Μου διαγνώστηκε πριν 1 μήνα πιθανή ενδομητρίωση 2,5 εκατοστών στην αριστερή ωοθήκη και μια διπλανή απλή κύστη χιλιοστών. Μου έδωσε ο γυναικολόγος μου primolut nor για δέκα ημέρες και αδιαθέτησα, αλλά οι κύστες έμειναν ως είχαν. Έκανα εξετάσεις ca 125 και μου βγήκε 13,5. Ο γιατρός μου μου πρότεινε άμεση λαπαροσκόπηση, από την άλλη θέλαμε με το σύζυγό μου να ξεκινήσουμε διαδικασίες για παιδάκι. Θεωρείτε ότι πρέπει να κάνω λαπαροσκόπηση?

ΑΠΑΝΤ.: Καλημέρα, η ενδομητρίωση είναι μία σοβαρή πάθηση η οποία, όμως, έχει πολλές διαβαθμίσεις. Μπορεί να οδηγήσει σε υπογονιμότητα, αλλά όχι σε όλες τις περιπτώσεις. Θεωρώ ότι οι κύστεις που μου περιγράφετε δεν είναι ικανές από μόνες τους να σας οδηγήσουν στο χειρουργείο. Φυσικά, αν έχετε συμπτώματα, όπως έντονο πόνο, διαταραχές στην περίοδο ή υπογονιμότητα, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε το ενδεχόμενο λαπαροσκόπησης. Δεν έχω το ιστορικό σας, για να σας συμβουλέψω αναλυτικά, αλλά θεωρώ ότι πρέπει να ξεκινήσετε προσπάθεια για εγκυμοσύνη και αν αυτό δεν επιτευχθεί σε κάποιους μήνες, ανάλογα και με την ηλικία σας, να προχωρήσετε σε αντιμετώπιση των κύστεων, μαζί με άλλες εξετάσεις.

Χριστίνα Π. Βάντζου
Μαιευτήρας - Χειρουργός Γυναικολόγος
https://www.facebook.com/Christina.Vantzou.Gynecologist

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.