Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

Γυναικολογικά ερωτήματα

ΠΟΤΕ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΜΩΡΟ ΣΤΟ ΣΑΚΟ;

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω πότε φαίνεται αν υπάρχει μωρό μέσα στο σάκο. Είμαι έγκυος και βρίσκομαι στην 33η ημέρα του κύκλου. Το ρωτάω γιατί έχω ήδη το τελευταίο διάστημα δύο ανεμβρυικές κυήσεις και δεν θέλω να μπω στη διαδικασία των χοριακών. Ευχαριστώ.
ΑΠΑΝΤ.: Καλημέρα. Θα πρέπει να κάνετε υπερηχογράφημα την 6η εβδομάδα της κύησης. Δηλαδή σε μία εβδομάδα περίπου.
ΕΡΩΤ.: Ευχαριστώ για την απάντηση. Τότε ακούγεται και η καρδούλα του μωρού;
ΑΠΑΝΤ.: Συνήθως, πρέπει να έχουν συμπληρωθεί 6 εβδομάδες για να ακουστεί η καρδιά.
---------------------------------------------------------------
ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΒΙΟΧΗΜΙΚΗΣ ΚΥΗΣΗΣ

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα σας. Είμαι 47 ετών, ήδη μητέρα 2 παιδιών. Μετά από καθυστέρηση περιόδου έκανα τεστ κυήσεως από το φαρμακείο και βγήκε θετικό. Λογικά, βρίσκομαι στην 6η εβδομάδα (ΤΠ 22/11) και έχω προγραμματίσει επίσκεψη στο γιατρό την επόμενη εβδομάδα για υπέρηχο. Σήμερα, έχω αιμόρροια με κάποια πήγματα. Μπορεί να είναι βιοχημική κύηση;
ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Θα πρέπει να κάνετε μία εξέταση β-χοριακής αίματος, για να διαπιστώσετε, εάν προχωράει ομαλά.
---------------------------------------------------------------
ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑ ΤΑ 35 - ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΑΜΝΙΟΠΑΡΑΚΕΝΤΗΣΗ;

ΕΡΩΤ.: Είμαι 36 και έχω δύο παιδιά 6 και 4,5 ετών. Θα ήθελα τρίτο παιδάκι. Στα προηγούμενα παιδιά μου έμεινα εύκολα έγκυος. Θεωρείτε ότι στην ηλικία μου είναι δύσκολο να μείνω έγκυος? Αν τα καταφέρω, πρέπει να κάνω αμνιοκέντηση? Έχω ακούσει ότι υπάρχει ανάλογη εξέταση με λήψη αίματος, ισχύει?
ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Αν και η γονιμότητα μιας γυναίκας μειώνεται μετά την ηλικία των 35, το γεγονός ότι ήδη έχετε δύο παιδιά αυξάνει τις πιθανότητες. Η αμνιοπαρακέντηση, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι απαραίτητη, εάν οι εξετάσεις (υπερηχογράφημα αυχενικής διαφάνειας και PAPP-A) είναι καλές. Το τελευταίο διάστημα εφαρμόζεται μία εξέταση αίματος που εξετάζει εμβρυικό αίμα, το οποίο κυκλοφορεί στο αίμα της μαμάς. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγεις τις επιπλοκές της αμνιοπαρακέντησης, αλλά έχει συγκεκριμένες ενδείξεις.
---------------------------------------------------------------
ΧΡΩΜΟΣΩΜΙΚΗ ΑΝΩΜΑΛΙΑ - ΑΜΝΙΟΠΑΡΑΚΕΝΤΗΣΗ

ΕΡΩΤ.: Η αμνιοπαρακέντηση είναι απαραίτητη αν έχεις γεννήσει ήδη μια φορά παιδί με χρωμοσωμική ανωμαλία? Πόσες πιθανότητες υπάρχουν να ξανασυμβεί? Ενδιαφέρομαι πολύ για την γνώμη σας. Ευχαριστώ.
ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Το ιστορικό χρωμοσωμικής ανωμαλίας σε μία προηγούμενη κύηση επηρεάζει τον τρόπο αντιμετώπισης και το πλάνο, μέσα στο οποίο θα κινηθεί ο μαιευτήρας, ανάλογα με το είδος της χρωμοσωμικής ανωμαλίας. Συνήθως, πάντως, σε αυτές τις περιπτώσεις συστήνουμε λήψη τροφοβλάστης.
---------------------------------------------------------------
ΑΝΩΜΑΛΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΛΟΓΩ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΤΡΕΣ

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα. Είμαι 29 χρονών και έχω σταθερό κύκλο 30 ημερών. Περίμενα περίοδο στις 17 Ιανουαρίου, αλλά στις 16 Ιανουαρίου πέθανε η γιαγιά μου και από εκείνη τη μέρα έχω μόνο καφέ - ροζ υγρά και δεν πονάω ιδιαίτερα, όπως δηλαδή τα μικροπονάκια που νιώθω πριν κατέβει το αίμα. Πρόκειται για διαταραχή λόγω της στεναχώριας μου και πρέπει να περιμένω ή μπορεί να είναι κάτι σοβαρό και άρα να απευθυνθώ γρήγορα σε γιατρό; Φοβάμαι, γιατί έχουν περάσει 8 μέρες με τη σημερινή, αλλά δεν μου έχει ξανασυμβεί και κάτι τέτοιο ποτέ. Ευχαριστώ εκ των προτέρων
ΑΠΑΝΤ.: Καλημέρα. Λυπάμαι πολύ για την απώλειά σας. Το συναισθηματικό στρες μπορεί να προκαλέσει ανωμαλίες στην περίοδο. Πάντως, πρέπει να κάνετε μία εξέταση β χοριακής αίματος, για να αποκλειστεί ή όχι μία εγκυμοσύνη και, αν είναι αρνητική, να επισκεφτείτε γυναικολόγο, αν καθυστερήσει πάνω από 20 μέρες η περίοδός σας.
---------------------------------------------------------------
ΧΑΠΙ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΗ ΘΗΛΑΣΜΟΥ

ΕΡΩΤ.: Αν πάρω χάπι για να μου κοπεί το γάλα πόση ώρα δεν κάνει να βάλω το μωρό στο στήθος???
ΑΠΑΝΤ.: Αν πάρετε χάπι για να σας κοπεί το γάλα, δεν πρέπει να ξαναβάλετε το μωρό στο στήθος.
---------------------------------------------------------------
ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΚΥΗΣΗΣ


ΕΡΩΤ.: Καλημέρα σας, είμαι 37 χρονών και απέκτησα τον Αύγουστο το πρώτο μου παιδί. Την πρώτη σεξουαλική επαφή με τον άντρα μου μετά την γέννα την είχα πολύ πρόσφατα, την 22η μέρα του κύκλου, σε σταθερό κύκλο 25-26 ημερών. Ήταν να αδιαθετήσω πριν 4-5 μέρες, υπάρχει πιθανότητα εγκυμοσύνης;; Σας ευχαριστώ πολύ.
ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα, εάν μέχρι σήμερα δεν έχετε αδιαθετήσει, θα πρέπει να κάνετε μια εξέταση β χοριακής αίματος. Πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο της κύησης.
---------------------------------------------------------------
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΠΕΡΙΔΕΣΗ

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα και από εμένα! Είμαι 33 ετών και στην 27η εβδομάδα κύησης σε δίδυμα μωράκια με αυτόματη σύλληψη. Την 20ή εβδομάδα εκτάκτως υποβλήθηκα σε περίδεση λόγω εξάλειψης τραχήλου που την κατάλαβε ο γιατρός μου την προηγούμενη μέρα ακριβώς από κάποια βλέννη που είχα. Πριν το χειρουργείο δεν είχα συσπάσεις ή τουλάχιστον δεν τις καταλάβαινα. Παίρνω γιουτοπάρ 3 μισά την ημέρα, ουτροτζεστάν και μαγνήσιο αναβράζον ένα την ημέρα. Οι συσπάσεις που έχω πλέον είναι γύρω στις 7 με 8 την ημέρα, συνήθως μετά το απόγευμα. Κρατούν κάτω από λεπτό χωρίς πόνο ή αίμα και δεν είναι σε τακτά χρονικά διαστήματα. Οι ερωτήσεις μου, για να μη σας κουράζω, είναι: Τις θεωρείτε επικίνδυνες? Θα μπορούσα να πάρω και κάτι άλλο, για να τις εξαλείψω και αυτές που έχω? Επίσης, το ράμμα της περίδεσης, πως να το πω, είναι εύκολο να ΄΄σπάσει΄΄? Είμαι στο κρεβάτι και σηκώνομαι μόνο για μπάνιο και τουαλέτα. Θεωρείτε πως θα μπορέσω να φτάσω σε καλή εβδομάδα για τοκετό? Σας ευχαριστώ πολύ!
ΑΠΑΝΤ.: Καλησπέρα. Το γεγονός ότι έχετε φτάσει στην 27η εβδομάδα μετά από επείγουσα περίδεση, είναι πολύ σημαντικό. Σίγουρα, οι συσπάσεις που περιγράφετε είναι επικίνδυνες για πρόωρο τοκετό, όμως η αγωγή που λαμβάνετε είναι κατάλληλη. Φυσικά, θα ανησυχήσετε, όταν οι συσπάσεις γίνουν επώδυνες και σε τακτά διαστήματα ή εάν έχετε αίμα. Πιστεύω ότι, αφού φτάσατε μέχρι εδώ, θα μπορέσετε να γεννήσετε σε καλό χρόνο για τα μωρά σας.
---------------------------------------------------------------
ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΜΗΝΑ ΤΗΣ ΚΥΗΣΗΣ

ΕΡΩΤ.: Καλησπέρα σας. Ήθελα να ρωτήσω αν επιτρέπονται τα ταξίδια 3-4 ωρών με αυτοκίνητο τον πρώτο μήνα κύησης? Να οδηγεί άλλος και να έχεις μια σχετικά κανονική εγκυμοσύνη, αλλά ιστορικό μιας προηγούμενης αποβολής.
ΑΠΑΝΤ.: Καλημέρα. Φυσικά μπορείτε να ταξιδέψετε. Καλό είναι στη διάρκεια του ταξιδιού να πίνετε πολλά υγρά και να κάνετε συχνές στάσεις, για να ξεκουράζεστε.

Χριστίνα Π. Βάντζου
Μαιευτήρας - Χειρουργός Γυναικολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.