Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

Πρόσφατα ερωτήματα από το ιατροnet

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΟΝΙΜΕΣ ΜΕΡΕΣ

Ιστορικό:
Γυναίκα, 27 χρονών, 53 κιλά, 164 ύψος. Καλησπέρα. Τελευταία περίοδος ήταν στις 2 Νοεμβρίου. Ο κύκλος μου διαρκεί 33 ημέρες. Θέλουμε να ξεκινήσουμε προσπάθειες αλλά δεν γνωρίζω τις γόνιμες μέρες.

Ερώτηση:
Ποιες μέρες να έρθω σε επαφή? Και πώς θα καταλάβω την ωορρηξία μου?

Απάντηση:
Καλησπέρα. Οι γόνιμες μέρες είναι 2 μέρες πριν την αναμενόμενη ωορρηξία και δύο μέρες μετά. Μέσα σε αυτό το διάστημα πρέπει να έχετε συχνές επαφές (προτεινόμενη συχνότητα μέρα παρά μέρα). Η ωορρηξία σε ένα κύκλο υπολογίζεται 14 μέρες πριν την επόμενη περίοδο. Σε ένα κύκλο 28 ημερών η ωορρηξία γίνεται τη 14η μέρα (1η μέρα είναι η ημέρα της αιμόρροιας). Στη δική σας περίπτωση η ωορρηξία υπολογίζεται τη 19η μέρα. Δηλαδή σε αυτό τον κύκλο η ωορρηξία υπολογίζεται στις 20 Νοεμβρίου. Καλό είναι να έχετε μία επαφή 5 μέρες πριν (15 Νοεμβρίου) και μετά μέρα παρά μέρα μέχρι τις 22 Νοεμβρίου.
-----------------------------------------------------------
ΕΣΠΑΣΕ ΤΟ ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΙΚΟ - ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ;

Ιστορικό:
Γυναίκα, 19 χρονών, 60 κιλά, 160 ύψος

Ερώτηση:
Σήμερα το πρωί κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής επαφής το προφυλακτικό έσπασε... Ο φίλος μου και εγώ το αντιληφθήκαμε αμέσως και σταματήσαμε, δεν εκσπερμάτωσε... Υπάρχει κάποια περίπτωση εγκυμοσύνης? Τι μου προτείνετε να κάνω για να σιγουρευτώ? Συμβουλεύτηκα και τον φαρμακοποιό της γειτονιάς και μου είπε ότι οι πιθανότητες είναι απειροελάχιστες...

Απάντηση:
Καλησπέρα. Εγκυμοσύνη μπορεί να συμβεί και με τα υγρά πριν την εκσπερμάτωση, οπότε αν θέλετε να αποκλείσετε περίπτωση εγκυμοσύνης θα πρέπει να πάρετε το χάπι της επόμενης μέρας μέσα σε 72 ώρες από το γεγονός.
-----------------------------------------------------------
ΠΟΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ; ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Ο ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ; ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΝΑ ΠΑΙΡΝΩ ΦΥΛΛΙΚΟ ΟΞΥ;

Ιστορικό:
Γυναίκα, 27 χρονών, 53 κιλά, 160 ύψος. Δεν έχω κάτι εκτός ότι παλιά είχα φύσημα στην καρδιά.

Ερώτηση:
Γεια σας, γιατρέ. Θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι, μια που είμαι λίγο αγχωτική και θέλω, πριν μείνω έγκυος, να κάνω εξετάσεις, γιατί έχω και χρόνια να κάνω, μια που δεν τους θέλω καθόλου τους γιατρούς (επειδή τους φοβάμαι). Ποιές εξετάσεις είναι πιο σημαντικές να κάνω για αρχή...? Σας ευχαριστώ πολύ. Και το φολικό οξύ κάνει καλό να το πάρω και ας μην έχω κάνει εξετάσεις ακόμα; Και αν ναι, τί να πάρω;

Απάντηση:
Καλησπέρα. Οι εξετάσεις που πρέπει να γίνουν, πριν ένα ζευγάρι ξεκινήσει προσπάθειες σύλληψης, είναι ηλεκτροφόρηση αιμοσφαιρίνης για το στίγμα της μεσογειακής αναιμίας, αντισώματα ερυθράς και προσδιορισμός ομάδας αίματος και ρέζους. Το φυλλικό ή φολικό οξύ αποδεδειγμένα βοηθάει στην αποφυγή παθήσεων του νευρικού σωλήνα του εμβρύου και η λήψη του είναι χρήσιμη πριν τη σύλληψη. Στο εμπόριο κυκλοφορούν πολλά σκευάσματα. Ρωτήστε το γιατρό σας ή το φαρμακοποιό σας.

Χριστίνα Π. Βάντζου
https://www.facebook.com/Christina.Vantzou.Gynecologist

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.